اتفاقات عجیب که با بالا رفتن سن برای پاهایتان رخ می‌دهد-
نوشته شده توسط : nahal

اتفاقات عجیب که با بالا رفتن سن برای پاهایتان رخ می‌دهد

میزان آب موجود در تاندون‌های پا با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد و این مسئله به سفت شدن پیوند بافت‌ها در قوزک پا و بین سایر نقاط می‌انجامد. این مشکل شما را بیشتر در معرض خطر جراحت و پارگی قرار می‌دهد.

اتفاقات عجیب که با بالا رفتن سن برای پاهایتان رخ می‌دهد-قسمت دوم در ادامه‌ی قسمت اول به مشکلات اصلی پا اشاره می‌کنیم که اغلب با بالا رفتن سن رخ می‌دهند و به این مسئله می‌پردازیم که چطور می‌توان آنها را مداوا کرد.
۴.گردش خون کند می‌شود
انواع دیابت، بیماری رگ‌ها و سایر بیماری‌هایی که با بالا رفتن سن شایع‌تر می‌شوند می‌توانند به کم شدن جریان خون در پا بیانجامند. این مسئله باعث می‌شود که هر برشی که به خاطر پا گذاشتن روی یک شی تیز ایجاد می‌شود یا تاولی که به خاطر پوشیدن کفش تازه در پا شکل می‌گیرد، دیرتر خوب شود. به این‌ها، آسیب به عصب‌ها را هم اضافه کنید – که اغلب بیماری‌ها و مشکلات دیگری را هم به همراه خواهد داشت و نه تنها باعث بدتر شدن عفونت می‌شود، بلکه به بروز زخمی می‌انجامد که به این راحتی‌ها خوب نمی‌شود.
اگر دچار هر یک از این بیماری‌ها شدید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید. در صورت بروز هر بریدگی یا زخمی روی پایتان، سعی کنید بلافاصله درصدد مداوای آن باشید. سعی کنید در حمام یک آینه تمام قد نصب کنید تا بتوانید راحت تر تمام نقاط پاهایتان را ببینید و بررسی کنید.
۵.تاندون‌ها سفت می‌شوند
میزان آب موجود در تاندون‌های پا با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد و این مسئله به سفت شدن پیوند بافت‌ها در قوزک پا و بین سایر نقاط می‌انجامد. این مشکل شما را بیشتر در معرض خطر جراحت و پارگی قرار می‌دهد. تحرک و فعالیت به مقابله با این علائم کمک بسیاری می‌کنند. اگر در گذشته تاندون آشیل‌تان دچار مشکل شده، تمرینات مقاومتی مانند پرس ساق پا می‌‌تواند از عود کردن آن جلوگیری کند.
۶.رباط‌ها کش می‌آیند
سایر بافت‌های پیوندی که رباط نامیده می‌شوند به مرور زمان کش می‌آیند و باعث درد قوس پا می‌شوند. علاوه بر این، سنسورهایی که معمولا به مغزتان هشدار می‌دهند که غضروف‌ها در حال کشیدگی بیش از اندازه هستند، کم کم از بین می‌روند. این مسئله باعث بر هم خوردن تعادل شده و پا را در معرض خطر رگ به رگ شدن قرار می‌دهد.
آیا مچ پایتان قبلا پیچ خورده؟ سعی کنید به یک متخصص مراجعه کنید. به هنگام تحرک یا انجام ورزش برای حفظ تعادل وضعیتتان بهتر است از مچ بند یا قوزک بند استفاده کنید و تمرینات تقویت مچ پا را بیشتر در برنامه ورزشی‌تان بگنجانید.
۷.پوست خشک می‌شود
کلاژن علاوه بر نرم کردن کف پا، پوستتان را هم صاف می‌کند. کاهش منابع، پایتان را در معرض خشکی و ترک‌خوردگی قرار می‌دهد. برای مبارزه با این وضعیت، باید سعی کنید همیشه بدنتان را هیدراته نگه دارید، از مرطوب‌کننده استفاده کنید و دوبار در روز آن را به پایتان بمالید. اکثر مردم از اهمیت استفاده مکرر از مرطوب‌کننده‌ها اطلاع کافی ندارند. آنها متوجه این مسئله نیستند که چرا زمانی که کرم‌های پا را یک روز در میان و حتی هر روز استفاده می‌کنند، خشکی پایشان خوب نمی‌شود. 
منبع: prevention





:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: